Ferrari 348 tb Serie Speciale '1992–93
1 0

Характеристики изображения:

  • Разрешение: 800×600 @ 300×300 DPI 7×5cm
  • Размер: 171 KB
  • Добавил:  MG, 3 января 2009 г.
  • Статус изображения: Принято

Все изображения являются чьей-либо собственностью.

Если вы считаете, что пользователи сайта ошиблись, разместив данную картинку в этом разделе, то было бы здорово, если бы вы написали об этом в комментариях и указали на ошибку.

Поделиться своей радостью, обсудить наболевшее и просто поболтать об автомобилях и не только вы можете на нашем форуме.

Другие фото

Комментарии

7 марта 2009 г.
 Vasilii Vasilievici
Это не Феррари 348 ТБ. Задние фонари, колесные диски и боковые воздухозаборники совсем не как у 348-го. Скорее всего, это американская "реплика", сделанная на базе Понтиака Фиеро или Тойоты МР2.
0
12 июля 2009 г.
 Fox
Сомневаюсь что это реплика... Задняя оптика здесь как у 348 Serie Speciale, впрочем от оптики 348 TB ее отличает иная решетка, которую можно было заказать.
Такие диски устанавливались на 348 GT Competizione, но на заказ их можно было установить и на "обычные" 348-ые.
Вот с воздухозаборнками проблема... возможно это редкая 348 Maranello Speciale, а возможно это 348 Pininfarina Custom - клиентский заказ (не путать с автомобилями группы Pininfarina Speciale)


348 Serie & Maranello Speciale

Like any other manufacturer, Ferrari are susceptible to the harsh economic realities of a recession. Unfortunately for them then, the 348 was launched just a few months before a massive world-wide slump took hold in the early nineties. With stuttering sales and a host of very capable opponents, Ferrari deemed it necessary to liven up the 348 range with a US-market special edition. Launched in December 1992 at the Los Angeles Motor Show, just 100 Serie Speciale's were to be built, Ferrari offering the car in both tb and targa-topped ts configurations.

Upgrades over the stock 348 included a sports exhaust systemn that liberated an additional ten horses and took output to 310bhp. Rear track was also widened to improve cornering stability. The other changes were mostly visual, new body colour-coded sills being fitted along with a marginally deeper front spoiler featuring an F40-esque lip. By removing the standard cars distinctive full-width rear grille, Pininfarina left the uninspiring light clusters exposed, inside, curiously styled leather-covered Kevlar sports seats completing the specification of this 1993-only variant. Taking a similar approach, famed UK Ferrari importers Maranello Concessionaires decided to offer their own factory authorised special edition. Sometimes referred to as the Serie Spaziale or the Maranello Speciale, only four were ever made. Alterations over the standard 348 tb's upon which they were based included body colour-coded sills and a Series Speciale deep front spoiler, lightweight drilled aluminium pedals, a Challenge steering wheel and a sports exhaust system. With the latter, it's safe to assume that these Maranello Speciale's had a similar output to the US cars with at least 310bhp on tap.
0

Чтобы иметь возможность оставлять комментарии, необходимо зарегистрироваться или войти на сайт с помощью учётной записи в одной из социальных сетей

AutoWP.ru '2005–н.в.